سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت پاد و ویپ چیست؟

پاد

احتمالا تا کنون دستگاه‌هایی که دود زیادی تولید می‌کند را در دست برخی اشخاص دیده اید که بوی بد سیگار را ندارند، بلکه خوشبو هم هستند. این دستگاه‌ها ویپ نام دارند که مدتی است به بازار عرضه شده اما به دلیل کم بودن مقدار نیکوتین موجود در جویس آن‌ها مورد پسند افرادی که سیگار می‌کشیدند قرار نگرفت، در این زمان دستگاهی به نام پاد‌ به بازار عرضه شد که با قابلیت حمل آسان‌تر و نیکوتین بیشتر برای افراد سیگاری دوستداشتنی‌تر بود. همچنین ویپ ها سایز بزرگتری نسبت به پاد‌ها دارند و حمل آنها کمی سخت‌تر است‌.

برای درک بهتر تفاوت این دو دستگاه آشنایی با نحوه‌ی کار آنها خالی از لطف نیست. پاد‌ها از در دو مدل وجود دارند اما در کل مکانیزم راحت تر و ساده‌تری از ویپ‌ها دارند. دسته‌ی اول پاد‌هایی که توسط شرکت پر شده اند و در زمان آغاز کار فقط باید از کامل بودن شارژ آن اطمینان حاصل کنید و سپس با روشن کردن آن یا زدن دکمه‌ی فایر می‌توانید از آن استفاده کنید. اما در نوع دوم باید ابتدا جویس یا طعم مورد دلخواه خود را در آن قرار دهید و سپس از آن استفاده کنید.

اما ویپ‌ها که معمولا از صفحه نمایش برخوردارند کمی حرفه‌ای تر و کامل‌تر هستند و به کاربر اجازه می‌دهند دود و قدرت دستگاه را تنطیم و کنترل کند. جویس این دستگاه‌ها همانطور که گفته شد از نیکوتین کمتری برخوردارند یا اصلا نیکوتین ندارند.

 

تفاوت جویس مصرفی در پاد و ویپ

ایجویس‌ها برای دستگاه ویپ‌ استفاده می‌شوند. این جویس‌‌ها به شکل مایع و با طعم‌های مختلف میوه‌ای وجود دارند که تجربه‌ای متفاوت از بو و طعم ویپینگ را برای کابران فراهم می‌کنند. جویسی که در ویپ استفاده می‌شود، حوی گلیسیرین گیاهی است به همین دلیل توانایی تولید دود بیشتری دارد .

از این جویس‌ها در پاد نیز می‌توان استفاده کرد اما معمولا برای این که کارایی بهتری برای افراد سیگاری داشته باشد از نیکوتین سالت استفاده می‌شود. غلظت زیاد نیکوتین در این مایع باعث شده برای افراد سیگاری جذابیت بیشتری داشته باشد. نکته‌ی مهمی که باید باید به آن توجه کنید این است که از نیکوتین سالت در ویپ استفاده نکنید!

 

قیمت ویپ کمتر است یا پاد؟

انواع دستگاه‌های پاد و ویپ قیمت‌های متفاوتی دارند اما در کل پاد‌ها مقرون به صرفه‌تر از ویپ‌ها هستند و از دلایل اصلی آن حجم، قدرت و همچنین امکانات کمتر پاد است. با این وجود قیمت ویپ‌ها هرچه امکانات و توانایی‌های کمتری داشته باشند، طبیعتا مناسب‌تر است.

اما این تفاوت قیمت در ایجویس‌های پاد و ویپ برعکس است؛ به صورتی که جویس‌های نیکوتین سالت به دلیل اینکه از غلطت نیکوتین بیشتری برخوردارند، قیمت بالاتری هم نسبت به جویس‌های کم نیکوتین دارند. با این وجود باید یادآوری کنیم که جویس‌های کم نیکوتین در پاد‌ها نیز قابل استفاده است.

در کل اگر نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی کنید، خرید پاد برای شما پیشنهاد بهتری است. اما اگر وجود امکانات و ایجاد تنظیمات دلخواه برایتان اهمیت بیشتری دارد، دستگاه ویپ را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

جویس

 

کدام بهتر است؟ ویپ یا پاد

به طور کلی تفاوت‌های این دو دستگاه درقیمت، عملکرد، کارایی و قدرت، اندازه، جویس‌های مصرفی و سادگی طراحی به صورت خلاصه مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت این هر کدام از این دستگاه‌ها برای ترک سیگار یا تولید دود انبوه انتخاب‌های مناسبی است، اما وابستگی شما به سیگار زیاد است و صرفا به دنبال جایگزینی بهتر برای سیگار هستید قطعا دستگاه پاد به شما پیشنهاد می‌شود.