سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تنوع در جویس ها

 

جویس

جویس یکی از اصلی ترین قسمت‌های ویپ است؛ در نتیجه یک جویس یا کیفیت با طعم تازه، نقش بسیار مهمی در یک ویپینگ عالی ایفا می‌کند. اگر از علاقمندان به پاد و ویپ باشید، احتمالا جویس‌های با جویس‌های با کیفیت آشنایی دارید، اما اگر به تازگی قصد خرید ویپ را دارید و در دنیای متنوع جویس‌ها سردرگم شده‌اید، در ادامه‌ی این مقاله همراه ما باشید.

جویس‌ها طعم‌های متفاوتی دارند، انواع آنها از طعم‌های شیری و خامه‌ای تا طعم‌های میوه‌ای و حتی تنباکو در بازار موجود است که انتخاب بهترین طعم آن برای هر شخص کاملا سلیقه‌ای است. اما بخش مهمی که در هنگام خرید و انتخاب آن باید توجه کنید، تشخیص اصالت جویس است. زیرا استفاده از جویس‌های تقلبی ممکن است ضررهای جبران ناپذیری با خود همراه داشته باشد؛ به همین دلیل قصد داریم به معرفی و بررسی این موضوع بپردازیم.

 

کدام جویس اصل و کدام تقلبی است؟

انتخاب جویس تقلبی یکی از نگرانی‌های ویپر‌ها در هنگام خرید است. با چک کردن مواردی که در زیر آورده‌ایم تشخیص اصلی یا فیک بودن جویس برایتان راحت‌تر می‌شود.

1.       مزه‌ی جویس: جویس‌های فیک عمولا از طعمی زننده و تند مثل الکل به مشامتان منتقل می‌کنند. این مورد در خرید‌های حضوری کاربرد بسیار زیادی دارد اما اگر بعد از خرید اینترنتی هم متوجه مزه‌ی غیر عادی جویس شدید حتما آن را دور بیاندازید.

2.       تاریخ انقضا و تولید: داشتن این دو تاریخ به صورت حروف مختصر که روی شیشه یا بطری حک شده‌اند، می‌تواند از نشانه‌های کیفیت بالای جویس‌باشد اما ملاک اصلی نیست.

3.       شکل ظاهری جویس: کیفیت چاپ برچسب روی شیشه، دقت چسباندن برچسب یا لیبل بر روی شیشه (به صورتی که مشخص باشد با دستگاه چسبیده شده و دست انسان دخالتی در آن نداشته است)، نحوه‌ی پلمپ بطری (همانطور که در تصویر زیر مشاهده‌ می‌کنید، جویس سمت راست تقلبی و سمت چپ اصلی است) از نشانه‌های جویس اصلی است.

4.      بارکد: با اسکن بارکد موجود در روی جعبه‌ی جویس‌ها یک یا چند عکس مشابه در گوگل نمایش داده می‌شود وجود این بارکد یکی از گزینه‌های تشخیص اصالت جویس است.

5.      رنگ: جویس‌هایی با نیکوتین بالا رنگ تیره تری دارند و هر چه مقدار نیکوتین در جویس کمتر شود رنگ آن روشن تر می‌شود.

6.      یکدست بودن مایع جویس: در جویس‌های اصلی، اگر مایع را تکان دهید باید چگالی مایع یکسان باشد و دو رنگ نشده باشد.

7.      تفاوت قیمت: جویس‌های درجه یک معمولا در محدوده‌ی قیمت خاصی وجود دارند ولی اگر یک فروشنده جویسی را با اختلاف زیادی نسبت به رقبای خود به فروش می‌رساند، احتمال تقلبی بودن آن زیاد است.

 

تاثیر جویس‌های تقلبی بر ویپ و پاد

خرید جویس و پاد

جویس‌های تقلبی در درجه‌ی اول بر روی سلامتی شما تاثیر منفی می‌گذارند که ممکن است جبران ناپذیر باشد اما در درجه‌ی دوم باعث خرابی و آسیب رساندن به ویپ شما هم می‌شود.

جویس تقلبی و غیر اصل ممکن است کویل دستگاه شما را زودتر بسوزاند و یا بدون دلیل، بیش از اندازه داغ شود. علاوه براین ممکن است تانگ دستگاهتان از جنس پلاستیک باشد و در نتیجه این پلاستیک هم روی کویل ریخته و در هر کام آن را استنشاق کنید.

 

 

توصیه‌هایی برای خرید ویپ

علاوه بر جویس، ویپ‌های تقلبی نیز در بازار فراوان‌اند اما خوشبختانه با سرعت بالای پیشرفت و به روز شدن ویپ‌ها، فرصت زیادی برای تولید ویپ‌های تقلبی وجود ندارد. اما با این وجود شرکت‌هایی که نسخه‌های تقلبی از وی‌های پرروش را کاملا شبیه به نسخه‌ی اصلی تولید و پخش می‌کنند وجود دارند.

به همین دلیل لازم است بدانید شرکت‌های معتبر ویپ‌ سازی در کنار دستگاه، یک دفترچه راهنما، ضمانت نامه و کارتی حاوی بارکد اصالت محصول قرار می‌دهند.